Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας

«Μαθαίνοντας μέσα από την τέχνη» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του σημερινού μαθήματος,  το οποίο ήταν πολύ διαφορετικό ,βασισμένο στο ARTFUL THINKING .Σκοπός  του ARTFUL THINKING είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν την τέχνη στις τάξεις τους με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετούνται  όχι μόνο μαθησιακοί στόχοι αλλά και η στοχαστική διάθεση των μαθητών .(Στοχαστική Μάθηση μέσω Τέχνης). Με τα κατάλληλα ερωτήματα ενεργοποιούμε τη σκέψη , εμβαθύνουμε την παρατήρηση, ερευνούμε , επιχειρηματολογούμε και ζητούμε αξιόπιστες αποδείξεις ,αμφισβητούμε την πρόχειρη πληροφόρηση. Αφορμή στάθηκε η επιμορφωτική συνάντηση που είχαμε με τη σχολική σύμβουλο της περιφέρειάς μας κα Ν.Δακοπούλου .

Στο παρελθόν έχω επεξεργαστεί πίνακες με τους μαθητές μου στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας ( ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ )όμως  δε γνώριζα τo συγκεκριμένο πρόγραμμα και τις δυνατότητες που δίνει στους μαθητές μέσα από  δράσεις και δραστηριότητες  να ενεργοποιηθούν και πώς καταφέρνει  να προάγει την κρίση τους και το δημιουργικό στοχασμό αλλά επίσης να καλλιεργεί τη γλωσσική έκφαση ( μέσα από τον προφορικό και το γραπτό λόγο)

«Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι»

Διάλεξα έναν πίνακα του Σπύρου Βασιλείου «Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας»

79

Στην αρχή τα παιδιά παρατηρούν τον πίνακα ….

Στη συνέχεια σε χαρτί του μέτρου απαντάμε όλοι μαζί στις ερωτήσεις…( σε μεγαλύτερες τάξεις αυτό μπορεί να γίνει σε ομαδούλες των 4-5 όπου κάθε ομάδα θα παίρνει ένα φυλλάδιο και θα απαντά γραπτά)

ΒΛΕΠΩ…..

Τι βλέπεις;       Εκφράστε τις πρώτες σας παρατηρήσεις……

ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ…..

Τι νομίζεις πως συμβαίνει εδώ;……………..

ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ…...

Υπάρχουν απορίες που δεν έχουν απαντηθεί παρατηρώντας ….

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές

  •  να έρθουν σε επαφή με την τέχνη ( Εξέλιξη της Αισθητικής Αντίληψης)
  • να αντλήσουν από τον πίνακα πραγματολογικά στοιχεία και να τα συζητήσουμε στην τάξη (Καθαρή Δευτέρα , έθιμα, Σαρακοστή, χαρταετός…)
  • να γράψουν  δικό τους κείμενο (ΕΝΟΤΗΤΑ 13 Περιγραφή αντικειμένου) ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ
  • να φτιάξουν το δικό τους έργο

Συνδύασα την αξιοποίηση του πίνακα με το ορχηστρικό ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ του Μίκη Θεοδωράκη και κυριολεκτικά «πετάξαμε»

ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ

Όταν η τέχνη λειτουργεί ως εργαλείο μάθησης τα αποτελέσματα είναι ξεχωριστά….

Μοίρασα στα παιδιά φωτοτυπία του πίνακα από την οποία είχα αφαιρέσει κάποια στοιχεία ωστε εκείνα να γίνουν καλλιτέχνες και να τα ζωγραφίσουν ….

Ακολουθούν οι εργασίες του Β2 (Δασκάλα Μ.Τυριακίδου)

Για το ARTFUL THINKING  πήρα πληροφορίες από το ΜΕ ΠΙΝΕΛΑ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ

ARTFUL THINKING

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ !!!!!!!!!!!!!!!

edgar-degas-the-foyer-of-the-opera-at-rue-le-peletier

Κράτα το

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s